چهار دلیل ساده برای انتخاب  CAT 7 برای دستیابی به انتخاب برتر

کابل CAT 7  چیست؟

کابل category 7  که عموما آن را به صورت CAT7  یا CAT-7  میشناسند از اتصال اترنت سرعت بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند.CAT7  از هر ۴ زوج برای انتقال داده استفاده می کند و تا طول ۱۰۰ متری سرعت ۱۰ گیگابیتی را ارائه می کند. CAT7  برای انتقال سیگنال هایی با فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز طراحی شده است.

کابل های CAT7  نیازمند این هستند که زوج های تابیده شده، کاملا در مقابل نویز حفاظت شده باشند، بنابراین به صورت شیلدار یا SFTP  طراحی میشوند تا تداخل و نویز را کاملا حذف کند. بنابراین مقاومت در برابر نویز را به میزان چشم گیری بهبود میدهد و حتی با کابل های طولانی تری هم سرعت های بالاتری را برای کاربر ممکن می کند.

چه تفاوتی بین کابل های CAT6 , CAT5 , CAT7  وجود دارد؟

در مقایسه ی CAT6  و CAT7  فرکانس انتقال و طول کابل دو فاکتور مهم هستند که باید در نظر گرفته شوند. کابل شبکه ی CAT 6  تا فرکانس ۲۵۰ مگاهرتز را پشتیبانی می کند در حالی که CAT7  تا فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز را هم انتقال میدهد. حداکثر سرعتی که کابل CAT 6  می تواند تا طول ۱۰۰ متری انتقال دهد ۱ گیگاهرتز و برای CAT7  این مقدار ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است.

از نظر قیمت تحت شرایط یکسان کابل CAT7  گرانتر از کابل CAT6  است . اگر امکان خرید هیچ یک برایتان وجود ندارد ، آنگاه CAT5e نیز انتخابی منایب برای شبکه های گیگابیتی است.

در ضمن، میزان دوام cat6   و cat7  نیز متفاوت است. چرخه حیات cat6 حدود ۱۰ سال در حالی که این مورد برای cat7  حدود ۱۵ سال است.

دلایل به کارگیری کابل CAT 7  چیست؟

  1. کارایی مناسب: همه ی محصولاتی که با کابل شبکه کار می کنند،با کابل CAT7  مورد آزمایش قرار گرفته اند و این آگاهی وجود دارد که با بکارگیری کابل CAT7  صاحب خانه ای هوشمند خواهید شد که همواره کارایی قابل قبولی دارد.
  • یک گام فراتر: بدون شک زندگی آتی قابل پیش بینی نیست، پس این حس برانگیخته میشود که خانه جدید خود را با نیم نگاهی به سوی آینده طرح ریزی کنید . با بکارگیری کابل CAT7  قادر خواهید بود سیستم کابل کشی قابل توسعه و انعطاف پذیری را ایجاد کنید که در هزینه های کابل کشی مجدد به منظور ترکیب بندی جدید آن صرفه جویی شود.
  • سطح مقطع بالاتر هادی مس: اگر مایل به داشتن توان بالاتر و افت ولتاژ کمتری باشید در این صورت باید کابل CAT7  را برگزینید چون دارای هادی مس با سطح مقطع بالاتری است .
  • حفاظ فلزی الکترومغناطیسی دوبل: کابل CAT7  در برابر تداخل امواج و پارازیت سازگارتر است. زیرا علاوه بر حفاظ های فلزی روی هر زوج دارای یک حفاظ فلزی کلی نیز میباشد.